Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nové metody nadvzorkování obrazu
Kučera, Ondřej ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Špiřík, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá metodami pro zvyšování rozlišení obrazu. Obsahuje jak popis teoretických principů a popis výpočtů známých a v dnešní době běžně používaných metod pro zvyšování rozlišení obrazu, tak i popis nových metod, které se v této oblasti zpracování obrazu využívají a v neposlední řadě také mnou navržené vylepšení jedné z metod. Dále obsahuje popis metod pro hodnocení podobnosti obrazů a porovnání výsledků získaných pomocí jednotlivých metod, které jsou v práci popsány. V rámci této práce byli vybrané metody implementovány v programovacím jazyce MATLAB. Vznikla tak aplikace, která realizuje některé metody zvyšování obrazů a hodnotí jejich výsledky vzhledem k původnímu obrazu pomocí PSNR a indexu SSIM.
Objektivní hodnocení kvality videa v prostředí MATLAB
Noghe, Petr ; Slanina, Martin (oponent) ; Polák, Ladislav (vedoucí práce)
Práce se zabývá objektivním hodnocením kvality videa a obrazu v prostředí MATLAB. V první části práce jsou popsány metody hodnocení kvality obrazu a videa. Další část obsahuje seznámení se zdrojovým kódováním obrazu. Popis algoritmu pro objektivní hodnocení obrazu a videa v grafickém prostředí programu MATLAB je uveden v dalších kapitolách práce. Na závěr jsou v práci prezentovány výsledky testů několika obrázků a videí a zhodnocena jejich kvalita.
Analýza kvality obrazu v digitálních televizních systémech
Bednarz, Robin ; Slanina, Martin (oponent) ; Kratochvíl, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou kvality obrazu v digitálních systémech a obsahuje teoretický popis metod subjektivního a objektivního hodnocení kvality obrazu. Práce obsahuje krátkodobou a dlouhodobou analýzu kvality obrazu pozemní televize DVB-T. Měření a experimenty byly provedeny pomocí analyzátoru kvality obrazu Rohde&Schwarz DVQ a softwaru MPEG2 Quality Monitor a MPEG2 Elementary stream analyzer.
Moderní kompresní formáty digitálního obrazu
Eder, Radek ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Číka, Petr (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je nastíněna problematika komprese digitálního obrazu. Jsou zde popsány základní barevné modely RGB a YCbCr a převod mezi nimi. Popsány jsou současně používané kodeky digitálního obrazu. Detailněji je rozebrán kompresní formát JPEG, který v současné době je stále nejrozšířenějším formátem pro digitální fotografii. Popsán je postup při digitalizaci obrazu pomocí standardu JPEG, kam patří vzorkování, kvantování a kódování. Dále rozebrány formáty JPEG2000, PNG a WebP. Závěrem práce jsou rozebrány metody pro subjektivní a objektivní vyhodnocení kvality komprese digitálního obrazu. Mezi subjektivní metody patří Double Stimulus Impairment Scale (DSIS) a Double Stimulus Continuous Quality Scale (DSCQS), mezi objektivní pak Mean Squared Error (MSE), Peak Signal to Noise Ratio (PSNR) a Structural Similarity (SSIM). V rámci práce byla vytvořena i aplikace, která umožňuje komprimovat zdrojové obrazu do vybraných formátů. Dále umožňuje provést kvalitativní vyhodnocení komprese a uložit výsledné hodnoty do souboru.
Alternativní JPEG kodér/dekodér
Jirák, Jakub ; Kiska, Tomáš (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Kodek JPEG je v současné době nejrozšířenější obrázkový formát. Tato práce se zabývá navrhnutím a implementací alternativního JPEG kodeku využívajícího proximální algoritmy v kombinaci se zafixováním bodů z původního obrazu k potlačení artefaktů vznikajících v běžném JPEG kodéru. V rámci řešení daného problému byla nejprve využita prox_TV a následně Douglas-Rachford algoritmus, pro který byla odvozena speciální funkce využívající l_1-normu k rekonstrukci obrazu. Výsledky navrhnutého řešení jsou velmi dobré, jelikož dokáže efektivně potlačit vzniklé artefakty a zároveň výsledek odpovídá obrazu s vyšším nastaveným kvalitativním faktorem. Navrhnutá metoda dosahuje velmi dobrých výsledků jak pro jednoduché obrázky tak pro fotografie, avšak v případě velkých obrázků (1024x1024 px) a větších je zapotřebí velkého množství výpočetního času, proto je metoda vhodná spíše pro menší obrázky.
Fiat voluntas Tua
Válek, Ondřej ; Neumayerová, Eva (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Projekt pracuje s tezí, že slavení eucharistie není závislé na místě, respektive že za určitých podmínek se libovolný prostor může stát prostorem liturgickým. Obráceně pak lze uvažovat, zda je možné přísně liturgický prostor kostela přizpůsobit i alternativnímu programu, který se nutně netýká tradičních církevních obřadů a přitom zachovat jeho sakrální charakter. Na případové studii adaptace kostela svatého Jiljí v Brně-Líšni se projekt vztahuje k širším otázkám české Římskokatolické církve, která se momentálně nachází v důležitém přechodovém období ve smyslu demografie (pokles počtu věřících i duchovních), ekonomie (finanční odluka církve od státu) a kultury (dokončení restituce majetku včetně řady památek).
Katecheze jako uvedení do mše
Živný, Tomáš ; Beneš, Ladislav (vedoucí práce) ; Opatrný, Aleš (oponent)
Katecheze jako uvedení do mše : Očima jednoho evangelíka Anotace Katecheze jako uvedení do mše : Očima jednoho evangelíka Ve své diplomové práci se zabývám vztahem mezi katechezí a mší, respektive tím, jak se v katolické církvi věřící seznamují s tím, co je (má být) středobodem jejich náboženského života. V první části této práce, která je teoretická, nejprve vysvětluji, co je to mše, jak se historicky vyvíjela, abych postupně došel k tomu, jaký obsah a jakou formu má dnes, poté se věnuji katechezi, jejíž historický vývoj mapuji rovněž, a jejímu místu mezi službami církve, nakonec se zmiňuji o těsném sepětí mezi katechezí a liturgií, kdy jedna v sobě nese dimenzi té druhé. Katecheze a mše mají společné také to, že obě jsou christocentrické, ale přitom antropologické ve svém zaměření na člověka. Ve druhé části své práce se pak věnuji praktické podobě uvádění do mše, které se uskutečňuje za pomoci katechetických pomůcek (katechismy, učebnice či omalovánky), jež analyzuji, poté se ještě zmiňuji o liturgickém zakotvení katecheze konvertitů a těch, kdo se připravují na první svaté přijímání. Klíčová slova katecheze, mše, iniciace, katechetika, liturgika
Duchovní hudba Johanna Sebastiana Bacha
Staňková, Eva ; Tvrdek, Petr (vedoucí práce) ; Špačková, Alena (oponent)
Anotace: Málková, Eva. Duchovní hudba Johanna Sebastiana Bacha. Praha: Husitská teologická fakulta Univerzity Karlovy, 2012. Diplomová práce. Cílem této diplomové práce je představení duchovní hudby Johanna Sebastiana Bacha a její teologické zvěsti. Vyhledáním a zhodnocením hudebně-teologických prvků v Bachově díle přibližuje práce Bachovo teologické, filosofické a mystické smýšlení. Předporozuměním a komplexním vnímáním Bachovy duchovní hudby lze hlouběji nahlédnout smysl a cíl umělcovy tvorby. V první (teoretické) části se zabývám myšlenkovými proudy, jež mohly Bachovu duchovní tvorbu ovlivnit. Následně vymezuji díla, která lze považovat za duchovní hudbu. V druhé (praktické) části vyhledávám hudebně-teologické prvky, jež Bacha při jeho tvorbě oslovovaly. Zkoumáním Bachova uměleckého stylu se snažím nalézt propojení hudebního a teologického obsahu a zároveň se snažím upozornit na závažnost teologické zvěsti Bachova duchovního díla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.